İstanbul'u dinliyorum, gözlerim yaşlı

İstanbul'u dinliyorum, gözlerim yaşlı
Önce hafiften bir gaz bombası geliyor;
Yavaş yavaş sallanıyor
Güvendiklerimiz, baştan sona;
Uzaklarda, çok uzaklarda,
Direnenlerin hiç durmayan çığlıkları
İstanbul'u dinliyorum, gözlerim yaşlı.

İstanbul'u dinliyorum, gözlerim yaşlı;
Taşlar geçiyor, derken;
Yükseklerden, sürü sürü, çığlık çığlık.
Polisler çekiliyor taksimden;
Bir kadının sesi geliyor;
İstanbul'u dinliyorum, gözlerim yaşlı.                    

İstanbul'u dinliyorum, gözlerim yaşlı;
Serin serin Eskişehir Cıvıl cıvıl Ankara,İzmir,Bursa,Antalya ..
Güven dolu avlular
Halk darbesinin sesleri geliyor her ilden
Güzelim bahar rüzgarında gaz kokuları;
İstanbul'u dinliyorum, gözlerim yaşlı.                    

İstanbul'u dinliyorum, gözlerim yaşlı;
Başımda eski alkolsüzlüğün sarhoşluğu
Loş istiklaliyle bir Türkiye;
Dinmeyen bağırışların uğultusu içinde
İstanbul'u dinliyorum, bütün içtenliğimle!


ORHAN VELİ KANIK TAN HERKESE HEDİYEM OLSUN



0 yorum: